14 oktober

PUH säger jag bara! Vilken jäkla dag.. Först fick vi gå upp tidigt som faaen för att hinna i tid till jobbet. Vi skulle ju först ta t-bana och sen trikk. Det är ju inte världens roligaste på morgonen i rusningstiden.. Tar en evighet! Aja, kom till jobbet i tid i alla fall och fick ta foto till id-kort. Sen var det dags för morgonmöte innan vi skulle ut till location. Jag jobbade med två andra tjejer på något köpcenter. Det sög. Riktigt dåligt med folk och vi fick nästan inget sälj alls. Jag nådde i alla fall mitt mål så det var skönt. Vad som var riktigt kjedligt var att vi inte slutade förrens runt sex.. Vilket betyder att jag inte var hemma förrens vid sju. Då hade jag varit iväg i nästan tolv timmar. Det är inte okej. I alla fall inte när vi inte får betalt för övertid, vi får bara 1000 kr per dag oavsett hur länge vi jobbar.


Detta är nog inget jobb jag kommer fortsätta sådär jättelänge med.. Känns som att det är för dåligt betalt för så många jobbade timmar. Visst att vi får provosion om vi säljer bra men det är svårt att nå nu i början då jag inte vet så mycket om själva projektet. Ska försöka hitta ett nytt jobb inom kort! Är dock svårt att söka nya jobb samtidigt som man jobbar.


Är helt slut nu så ska strax sova. Jag och Ulle var precis ute på vår kvällsrunda och jag håller på att förfrysa! Galet kallt är det. Dock så har det varit strålande sol hela dagen idag, tjohoo :) Oj, mycket text det blev. Orkade någon läsa allt? Haha..

Såhär ser vägen ut till jobbet, faktiskt fint :)


Vi går förbi värsta coola vattenfallen, höhö.


Kommentarer
Postat av: Ullis

Usch, vi gillar inte detta jobb alls!

Säger bara bokstaven S ! :(

2009-10-14 @ 22:40:09
URL: http://ulrikarebeckanorby.blogg.se/
Postat av: Mormor i Smyge

Hej på Er! Det kan aldrig bli för mycket att läsa.

Är inne på din blogg varenda dag. Vilken tur att jag

skaffade dator! Håller med om att arbetsdagen är i längsta laget, med ni får väl hålla ut tills ni hittar något annat. Kram från Mormor

2009-10-14 @ 22:51:42
Postat av: hanna :D

var inte så jäkla kinkig. ohr jävla gnällande! skoja. men stå ut och leta vidare älskling:) snart kommer jag och drar er i skinnet.

2009-10-15 @ 09:43:27
Postat av: Sofia

Hejsan



Råkade snubbla in på din blogg när jag googlade på företaget Face2Face...och skulle vilja fråga dig ett par saker om det är ok? Ska till oslo i sommar och sökte lite olika jobb. Blev tidigare idag uppringd av en kille från Face2Face som vill ha en telefonintervju med mig imorgon. Vad är detta för företag och vad gör man? Fattar att man står och säljer produkter på stan (eller på deras turné på festivaler och liknande), men vad är det för nåt man säljer och hur ser lönen ut? 1000 kr på en dag i grundlön och sen provosion? Fattar att du och din kompis inte gillade jobbet, men svara gärna på detta genom att skicka ett mail till mig då jag inte vill ge mig in i nåt kasst jobb som bara är åt helvete... Svara gärna snabbt om du hinner så jag hinner se det innan intervjun imorgon. Tack på förhand! Mvh Sofia Holmström

2010-04-20 @ 19:09:51
URL: http://gerty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0