4 oktober - OSLO

Hej allihopa!

Nu är jag och Ulle på plats i Oslo. Inte bara på besök denna gången, nu bor vi här. Helt sjukt egentligen, men vi gillar det. Vi kom hit i fredags och sen dess har vi mest fixat och trixat i vår lägenhet. Packat upp allting och monterat lite möbler och sådär. Vi bor i ett område som heter Slemdal, haha.. Skitkul namn, jag vet. Vi hyr en del av ett stort hus, hemma hos en familj. Dem är sjukt trevliga så det känns bra! Tre ungar har dem också så vi kan sitta barnvakt om vi vill.

Idag tog vi tunnelbanan in till city, det tar ungefär 10 minuter. Vi gick och köpte ett månadskort så vi kan åka hur mycket vi vill. Sen tog vi en låång promenad hem till Malin för att hämta våra skattekort. Vi tänkte även handla lite idag men de flesta affärer är stängda idag så vi väntar tills imorgon :)

Ikväll kommer nog sillen på besök, ska väl se film eller något :) Sen blir det nog att gå och lägga sig ganska tidigt ikväll då vi har en lång dag framför oss imorgon.

Vi hade måånga lådor att packa upp..


Ulle kämpade med att få ordning på allt ;)


Jag hoppade mest runt i garderoben, höhö..


Såhär ser min del utav sovrummet ut :)


Ulles del, utanför så är det vår lilla trädgård :)


Ingången :)


Ena sidan av vårt vardagsrum.


Andra sidan. Dörren är in till vårt sovrum :)


Badrummet, svårt och få en bra bild på..


Vårt lilla kök, haha..


Orkar inte gå ut och fota själva huset. Det är för kallt, haha.
Men det kommer en annan dag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0